10 მწვანე კომპანია საოცარი გარემოსდაცვითი ინიციატივით

0
327
1. Salesforce

Salesforce– მა, CRM კომპანიამ, 2018 წელს გამოაცხადა Step Up Declaration გამოწვევა, რომელიც
ფოკუსირებული იყო კორპორატიული ვალდებულებების დამკვიდრებაზე, რაც ხელს
შეუწყობს კლიმატის გარდამტეხ ეტაპს 2020 წლისთვის.
დეკლარაცია ეხებოდა ახალი ტექნოლოგიების გამოყენებას ეკონომიკურ სექტორებში
ემისიის შემცირების მიზნით. Salesforce– მა აიღო საკუთარი ვალდებულებები გარემოს
შესახებ და გამოაცხადა მისი ყველაზე მნიშვნელოვანი განახლებადი ენერგიის
ხელშეკრულება დღემდე, იმ იმედით, რომ 2022 წლისთვის 100% განახლებადი ენერგია
მიიღწევა.

Salesforce- ის ზოგიერთი მიზანი მოიცავს:

  • თანამშრომლობა მომწოდებლებთან ემისიების შესამცირებლად.
  • მწვანე მშენებლობის პრაქტიკის ინტეგრირება.
  • სან-ფრანცისკოს Salesforce Tower- ში გარემოსდაცვითი ინოვაციების პრაქტიკა.

2. Nike

Nike– ს აქვს მდგრადი პროდუქტების მთელი ხაზი, რომელშიც შედის მასალები, როგორიცაა
გადამუშავებული პოლიესტერი. იგი ასევე იყენებს განახლებად ენერგიას წარმოების
პროცესში, ხოლო ბევრ მის მომწოდებელს ხელს უწყობს გარემოსდაცვითი პოლიტიკის
შემუშავებას.
Nike Grind პროგრამა აგარიდებთ ნარჩენებს მომხმარებელთა შემდგომი სპორტული
ფეხსაცმელების შეგროვებით, რომლებიც არ შეიცავს გარკვეულ არარეცილაცირებად
მასალას. შემდეგ Nike იყენებს sneaker– ის ნაწილებს სხვა ნივთების დასამზადებლად,
როგორიცაა მასალები წონის ოთახის იატაკებისთვის და ბეისბოლის მოედნებისათვის.

3. Apple

როდესაც ეკოლოგიურად ცნობილ კომპანიებს განიხილავენ, ბევრი არ უყურებს დიდ
ტექნიკურ ბიზნესს, როგორიცაა Apple. ამასთან, კომპანია აქცენტს აკეთებს სამ მთავარ
მიმართულებაზე – კლიმატის ცვლილებებზე მისი გავლენის შემცირებაზე, ძვირფასი
რესურსების შენარჩუნებაზე და პროდუქტებსა და პროცესებში უფრო უსაფრთხო
მასალების გამოყენებაზე. ამ მიზნების დასახვის შემდეგ, Apple- მა შექმნა რამდენიმე
ქარისა და მზის მეურნეობა მათი მონაცემთა ცენტრების, საცალო მაღაზიების,
კორპორატიული ოფისების და ა.შ. კორპორაცია ცდილობს შეინარჩუნოს მასალები
წარმოების ეფექტურობის გაზრდის, განახლებადი რესურსების გამოყენებით და
გრძელვადიანი პროდუქტების შექმნით. Apple- მა ასევე გააკეთა ნაბიჯები გარემოსდაცვითი
ტესტირების ლაბორატორიის გაუმჯობესებაში, რათა უზრუნველყოს პროდუქტების
უსაფრთხოება.

4. Burt’s Bees

Burt's Bees- ის თაფლის ფუტკრის ლოგოტიპი აჩვენებს მაკიაჟის კომპანიის ვალდებულებას
გარემოს მიმართ. მისი 2018 წლის მდგრადი განვითარების მიზნების განახლება ასევე
ვრცელდება მის მშობელ კორპორაციაზე, კომპანია Clorox. Burt's Bees აიღო ვალდებულება
გადაეგზავნა ნულოვან ნარჩენებს ნაგავსაყრელებზე გადამუშავების, კომპოსტირებისა და
ენერგიის ნარჩენების გადამუშავების საშუალებით. ეს კოსმეტიკური ბიზნესი ასევე ხაზს
უსვამს ელექტროენერგიის და წყლის დაზოგვას ენერგოეფექტური განათების, რესურსების
მართვის პროგრამული უზრუნველყოფისა და ეფექტური საწარმოო აღჭურვილობის
საშუალებით. Burt's Bees ეხმარება ბუნებრივ პროდუქტებს, რადგან ბუნებრივი
კოსმეტიკური ბაზარი ზრდის ზრდას. დღევანდელი მწვანე სილამაზის პროდუქტები,
როგორც წესი, კოსმეტიკური საშუალებები, რომელთაგანაც შეიცავს ბუნებრივი
ინგრედიენტები განახლებადი ნედლეულისგან, ფართოვდება. მაგალითად, Burt's Bees
იყენებს ბოტანიკურ ზეთებს, მწვანილებსა და ფუტკრის ცვილს მათი საქონლის უმეტესი
ნაწილის შესაქმნელად.

5. Disney

დისნეი გიგანტია. იგი იყენებს ნულოვან წმინდა სათბურის გაზების ემისიის პოლიტიკას
მის ყველა ობიექტში. იგი ასევე ცდილობს შეამციროს ელექტროენერგია და წყლის
მოხმარება, რაც შეამცირებს სათბურის გაზების არაპირდაპირი გამოყოფას. ტექნოლოგია
ეხმარება დისნეის დაზოგოს წყალი და შეამციროს მისი წარმოება და განაწილება. საერთო
ჯამში, დისნეი არის ლიდერი გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობის სფეროში ისეთი
პოლიტიკის მიმართ, როგორიცაა:

  • ნულოვანი ნარჩენები (ნაგავსაყრელზე არაფერია)
  • წმინდა დადებითი გარემოზე ზემოქმედება

6. Starbucks

ყავის მოპოვებისას ბევრი ირჩევს ერთჯერად ყავის ჭიქებს, რომლებიც შეიცავს 5%
პოლიურეთანის პლასტმასს, რაც ართულებს გადამუშავებასა და კომპოსტირებას. ამასთან,
Starbucks ავითარებს ეკოლოგიურ კონტეინერს, რათა 2020 წლისთვის თასების
გადამუშავებული შემცველობა და მრავალჯერადი გამოყენება გაორმაგდეს. ეს მწვანე
კომპანია ასევე მზად არის შეიძინოს 100% ეთიკური წყაროების მქონე ყავა, ყავა გახდეს
მსოფლიოში პირველი მდგრადი სასოფლო-სამეურნეო პროდუქტი და უზრუნველყოს 100
მილიონი ყავის ხე ფერმერებისთვის 2025 წლისთვის. 2025 წლისთვის.

7. Dell

Dell– მა პირველად დაიწყო თავისი გეგმა Legacy of Good Plan 2013 წელს, რათა გამოიყენოს
ტექნოლოგია ადამიანის პროგრესის მისაღწევად და ჯანმრთელობის, ბედნიერებისა და
კეთილდღეობის განვითარების მიზნით. 2020 წელს, Dell- ის ახალი Legacy of Good Plan ასახავს
კომპანიის გრძელვადიან ვალდებულებას საზოგადოების, მისი გუნდის წევრებისა და
გარემოს მიმართ. ბიზნესმა უკვე მიაღწია მიზანს, გამოიყენოს 50 მილიონი გირვანქა
მდგრადი მასალა თავის პროდუქტებში. ისინი იმედოვნებენ, რომ მომავალში ამ
რაოდენობას 100 მილიონ ფუნტამდე გაზრდიან. Dell- მა ასევე განაცხადა, რომ 2025
წლისთვის 10-ჯერ გაზრდის ოკეანეში შეკრული პლასტმასის გამოყენებას. ამ ინიციატივით
16000 ფუნტი პლასტმასის ოკეანეში შეღწევას არ დაუშვებენ.

8. Honda

მანქანების მდგრადობასთან გათანაბრება ყოველთვის არ ითვალისწინებს ზოგიერთ
მომხმარებელს, მაგრამ Honda ცვლის თხრობას და ხდება მდგრადი კომპანია. ეს მიზნად
ისახავს CO2– ის ემისიების შემცირებას 30% –ით მოტოციკლების, ავტომობილებისა და
ელექტროენერგიის პროდუქტებისგან, რომლებიც წარმოებულია 2000 – დან 2020 წლამდე
შედარებისას. მისი დიდი პროექტი არის CO2– ის სამმაგი ნულოვანი ნულოვანი
გამონაბოლქვი განახლებადი ენერგიის გამოყენებით, ნულოვანი ენერგეტიკული რისკები
და ნულოვანი რესურსი და განკარგვის რისკები.

ჰონდა იმედოვნებს, რომ ამას გააკეთებს რესურსების მართვის საშუალებით და მის
განკარგვის პარტნიორებთან თანამშრომლობით, რათა დარწმუნდეს, რომ იგი უსაფრთხოდ
და ეფექტურად გადააქვს ნარჩენების მასალა. იგი ასევე იმუშავებს განახლებადი
კომუნალური კომპანიებით, რათა გამოიყენონ თავიანთი ტექნოლოგია ავტომობილებში,
ასევე წაახალისონ მომხმარებლები, დაიცვან ეკოლოგიურად სუფთა ცხოვრების წესი.

9. Ikea

მიუხედავად იმისა, რომ IKEA ცნობილია წვრილმანი და ნაკლებად ძვირადღირებული
ავეჯით, ის ასევე ლიდერია მდგრადობის მცდელობებში. ამ მწვანე კომპანიას აქვს ახალი
პროდუქტები, რომლებიც ეხმარება ხალხს ელექტროენერგიისა და წყლის მოხმარების
შემცირებაში, მაგალითად, ონკანის საქშენში. მან ასევე წარმოებაში შეიტანა ეკოლოგიური
მასალები, რაც შეამცირებს ხარჯებს და ხელს შეუწყობს გარემოს. IKEA– ს ჯგუფის მდგრადი
განვითარების სტრატეგია 2020 წლისთვის შეიცავს ენერგიის აღდგენის მიზნით ნარჩენების
91% –ის გადამუშავებას ან დაწვას მათი ისტორიებიდან. იგი ასევე გამოიყენებს უფრო
მდგრად მასალებს წარმოებაში და გაყიდის LED ნათურებს ენერგიის დაზოგვის მიზნით.

10. Patagonia

ხალხი დიდი ხანია იცნობს პატაგონიას, როგორც აქტივისტს და ეკოლოგიურად ცნობილ
კომპანიას, რომელიც კონსერვაციაზეა ორიენტირებული. ეს არის გარემოსდაცვითი
მიზნების ერთ-ერთი მსხვილი დამფინანსებელი და ეკოლოგიური გრანტებისა და
ორგანიზაციების გაყიდვების 1% -ს იძლევა. გარდა ამისა, Patagonia მოუწოდებს თავის
მომხმარებლებს შეიძინონ და გაყიდონ თავიანთი ნახმარი აცვიათ, და ის კიდევ ასწორებს
გამოყენებულ ტანსაცმელს, რათა სხვა მომხმარებლებმა შეძლონ მისი ტარება. კომპანიის
წინ Tin Shed Venture გულისხმობს პარტნიორობას ბიზნესთან, რომელიც ორიენტირებულია
განახლებადი ენერგიის ინფრასტრუქტურაზე, რეგენერაციულ ორგანულ სოფლის
მეურნეობაზე, წყლის კონსერვაციაზე, მასალების მდგრად გამოყენებაზე და ა.შ. მცირე
ბიზნესს შეუძლია მიმართოს დაფინანსებას, ჩამოთვალოს, თუ როგორ მუშაობს უკეთესი
გარემოსთვის.

შეუერთდით მდგრადი კომპანიების რიგებს. ახლა არის დრო ყველა ორგანიზაციისთვის, რათა მათ გარემოსდაცვით პასუხისმგებლობა აიღონ. შეამცირეთ მასალები წარმოების პროცესში ან გადაამუშავეთ. ყველა ბიზნეს შეუძლია თავისი დიდი და მცირე წვლილი შეიტანოს ამ დიდ საქმეში.

სტატია აღებულია საიტიდან Blue & Green Tomorrow

დატოვე პასუხი

გთხოვთ, მიუთითოთ თქვენი კომენტარი!
გთხოვთ, შეიყვანოთ თქვენი სახელი აქ